BREAKING | Vak F zaterdag definitief leeg tegen FC Twente

Aanstaande zaterdag zal vak F in de thuiswedstrijd tegen FC Twente leegblijven. Dat is het resultaat van het kort geding dat de Supportersvereniging FC Groningen had aangespannen tegen FC Groningen.

"Terleurstellend", aldus advocaat Christian Visser tegen het Dagblad van het Noorden, die laat weten dat de rechter alle verzoeken van de supporters heeft afgewezen.

Een leeg Vak F is het gevolg van het afsteken van vuurwerk vanuit dat vak in de wedstrijd tegen Ajax in april, waarvan de daders onbekend zijn gebleven. FC Groningen kreeg een boete van 15.000 van de KNVB en, omdat het niet de eerste keer was, zijn seizoenkaarthouders van vak F zaterdag niet welkom.

De supportersvereniging vond de straf onrechtvaardig omdat supporters die niets met het vuurwerk te maken hadden nu ook gestraft worden en stapte naar de rechter. FC Groningen zei begrip te hebben voor de onvrede maar zegt niets anders te kunnen. Zou FC Groningen zich niet aan de uitvoering houden, dan zouden er nog zwaardere maatregelen komen.

Een motivering van de uitspraak is nog niet beschikbaar.

Lees meer: