Danny Buijs kan rekenen op lof: "Zou niet misstaan in de topvijf"

Danny Buijs
Danny Buijs Foto: © Pro Shots

Danny Buijs stond vrijdagavond voor de honderdste keer langs de lijn bij Fortuna Sittard. Voor de 43-jarige trainer, die tussen 2018 en 2022 coach bij FC Groningen was, is het een bevestiging. Dat vertelt hij aan Voetbal International.

"Ik heb bij vier clubs gewerkt, en bij drie daarvan zit ik in de club van honderd: Kozakken Boys, FC Groningen en nu Fortuna", zegt Buijs. "Dat geeft mij wel een bevestiging dat je ook een hoop dingen goed doet. En dat je jezelf ontwikkelt. Ik vind het heel bijzonder als je kunt laten zien dat je langere periode bij een club hebt gewerkt."

De trainer, die met Fortuna won van Excelsior en daarmee een grote stap richting handhaving zette, kan ook rekenen op lof. Zo is Mohamed Ihattaren lovend over Buijs. "Ik vind het prettig zoals de trainer met me omgaat. Heb ik vanaf dag één gezegd en is niet veranderd. Ik hou van eerlijkheid. Tegen Ajax haalt-ie mij er gewoon uit. Ik hou daarvan. De trainer speelt geen spelletjes. Zegt waar het op staat. Zo moet het. Deze keer was ik het, de volgende keer is het een ander."

"Zo word je een sterk team. Dingen van elkaar accepteren en doorgaan. Wat hij tegen de pers zegt, zegt hij ook tegen ons. Daar gaat het om. De trainer is puur. Hij pakt ons aan, daarna geeft hij ons ook weer liefde. Goed is goed en slecht is slecht. Aanpakken en liefde geven, dat is Danny", aldus Ihattaren, die vindt dat Buijs hogerop kan. "Honderd procent dat hij hogerop kan. Als het niet zo was, zou ik het ook zeggen. Vanaf dag één heb ik het gezegd tegen mijn directe omgeving. Deze trainer zou niet misstaan in de topvijf van de Eredivisie."

Zet in op Nederland tegen Japan!

Het Nederlands elftal begint zondagavond aan het WK met de poulewedstrijd tegen Japan. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

Lees meer:
0 reacties