FC Groningen gefileerd: "Ik vond het echt nergens op lijken"

Edwin van de Graaf trekt geel bij FC Utrecht - FC Groningen
Edwin van de Graaf trekt geel bij FC Utrecht - FC Groningen Foto: © Pro Shots

Azing Griever en Stefan Bleeker zijn bepaald niet te spreken over het niveau dat FC Groningen heeft vertoond in het duel met FC Utrecht. Geen moment maakte de Trots van het Noorden aanspraak op de overwinning. 

"Het heeft er nooit ingezeten. Er is een fase geweest waarin FC Groningen wel wat meer het initiatief nam na de 2-0, met wat meer balbezit. Maar je speelt niet voor balbezit. Dat gevoel heb ik een beetje bij FC Groningen. Je speelt voor kansen en goals en de tweede helft hebben ze helemaal niet op goal geschoten", opent Azing Griever bij RTV Noord.

Bleeker sluit zich daarbij aan: "Dat zien we de laatste weken vaker en het was geen goal die uit de lucht kwam vallen. FC Groningen begon ontzettend zwak. Dan kun je een parallel trekken met de wedstrijden tegen Feyenoord en PSV waarin je ook snel achter komt."

"Daarna beginnen ze pas leuk mee te doen. Gebeurt dat omdat de tegenstander het toelaat of omdat je zelf beter begint te spelen? Dat vraag ik me af. Ik vond het tegen FC Utrecht echt nergens op lijken", besluit hij kritisch.

Zet in op Nederland tegen Japan!

Het Nederlands elftal begint zondagavond aan het WK met de poulewedstrijd tegen Japan. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

Lees meer:
0 reacties