FC Groningen laat doelstelling varen: ''Kans dat je het niet haalt is groter dan dat je het wel haalt''

FC Groningen heeft de oorspronkelijke doelstelling voor het huidige seizoen, de play-offs voor Europees voetbal, laten varen. Dat vertelde technisch manager Ron Jans donderdagmorgen bij Radio Noord

Tijdens de afgelopen transferperiode vertrokken er vijf spelers bij de club (Oussama Idrissi, Etienne Reijnen, Ruben Jenssen, Todd Kane en Danny Hoesen). Daar kwam enkel Deyovaisio Zeefuik op huurbasis voor terug. Bovendien staat de club 'slechts' dertiende. 

"Onze doelstelling is nu zorgen dat het team zich ontwikkelt, dat spelers zich individueel ontwikkelen, dat we goede wedstrijden spelen, zorgen dat we ons zo spoedig mogelijk veilig spelen, en proberen zo hoog mogelijk te eindigen", aldus Jans. 

Volgens Jans zorgde de doelstelling voor onnodige druk. "Europees voetbal halen mag best hoor, en het kan ook nog wel, maar met die doelstelling verhoog je de druk in een situatie waarbij de kans groter is dat je het niet haalt dan dat je het wel haalt." 

Lees meer: