Hans Nijland: "Daar is FC Groningen nu heel interessant voor"
Voormalig FC Groningen-bestuurder Hans Nijland denkt dat zijn voormalige club een interessante optie is voor een eventuele, nieuwe hoofdsponsor. FC Groningen is namelijk op zoek, aangezien OG Clean Fuels stopt.
"Dat voel je met elkaar aankomen", vertelt Nijland aan RTV Noord. "Als directie, de commerciële afdeling van je club en je hoofdsponsor, heb je regelmatig contact. Het lijkt mij dat ze bij Groningen hier ook wel enigszins op voorbereid waren. Je weet simpelweg dat de overeenkomst eindigt aan het eind van het seizoen. Dat kan betekenen: je gaat door of niet. Dus met dat scenario hou je rekening."
"Dat is alleen maar negatieve energie", gaat hij verder. "Je moet snel aan de slag om een nieuwe partij te interesseren. Dat is absoluut niet makkelijk. Het zijn serieuze geldbedragen waar je het over hebt. Aan de andere kant moet ik zeggen: FC Groningen is - zeker op dit moment - een hele interessante club voor een sponsor om daar z'n naam aan te verbinden."
Nijland merkt dat FC Groningen nog steeds de sympathie van de meeste Nederlanders heeft. "Er wordt met bewondering en sympathie over FC Groningen gesproken", vervolgt hij. "Ondanks dat het op dit moment wat lastig is in de Eredivisie, het stadion is eigenlijk altijd uitverkocht en we leven hier in een prachtige regio. Groningen staat wat onderin de middenmoot, maar ik ben er van overtuigd dat de club enorme sprongen kan maken. Daar kun je als hoofdsponsor van meeprofiteren."
Makkelijk is de zoektocht echter niet. "Want het gaat om de centen, dat is heel simpel. Aan de andere kant wil je ook een hoofdsponsor die past bij je club. De huidige hoofdsponsor OG paste perfect bij de club. Niet alleen om de centen, maar ook waren de aandeelhouders ongelooflijk betrokken bij de club. Het moet ook passen", aldus Nijland.