Lukkien ziet FC Groningen weer verliezen: "Gifbeker moet leeg"
FC Groningen verloor zondag tegen FC Twente voor de vijfde keer op rij. In Enschede eindigde het duel in 2-1. Dick Lukkien baalt als een stekker.
"Verliezen is waardeloos", zegt de FC Groningen-trainer bij RTV Noord. "De gifbeker moet blijkbaar helemaal leeg. Dit was een wedstrijd die we wederom niet hadden hoeven te verliezen, alleen hebben we te veel kansen nodig om tot scoren te komen en geven we de goals weg. Dan sta je met lege handen. Totaal onnodig, omdat we goed in de wedstrijd zaten."
Lukkien zag een FC Twente dat heel effectief was. "We hebben drie kansen tegen en zij schieten daarvan twee binnen. Wij creëren vier open kansen en daar vliegt er maar eentje van het net in. Ik denk dat dat het verhaal is: zo simpel is het soms. Je moet je daar niet bij neerleggen - begrijp me niet verkeerd - want we moeten dingen echt beter gaan doen."
"Maar ik vind dat wij deze ploeg in Enschede bij vlagen achteruit hebben weten te spelen. Dat merk je ook aan hun reactie: ze waren heel blij en vonden het ook niet verdiend. Maar daar kopen we niets voor. We moeten weer door", aldus Lukkien.
Voor FC Groningen was het de vijfde nederlaag op rij. "Dat past niet bij FC Groningen en past niet bij de kwaliteit van het elftal. Maar het is wel gebeurd en dat moeten we accepteren, maar tegelijkertijd moeten we heel snel door. Gelukkig heb ik een ploeg gezien vandaag - en dat zie ik eigenlijk altijd - die dat ook laat zien. Ik ben ervan overtuigd dat, als je de kop ervoor houdt, dat het ook weer onze kant op gaat vallen."
Zet in op Nederland tegen Japan!
Het Nederlands elftal begint zondagavond aan het WK met de poulewedstrijd tegen Japan. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

"Ik zou niet voor Oranje willen spelen, het racisme zit zó diep"

'Begeerde Thom van Bergen ziet waarde stijgen naar hoogste punt'

FC Groningen-aanwinst kijkt vooruit: "Dat is een heel mooi doel"

Noa Vahle steunt oud-FC Groninger: "Negeer die kritiek lekker"

'Dies Janse staat voor mogelijke miljoenentransfer naar België'

FC Groningen-talent ambitieus: "Stap zetten richting eerste elftal"

Jans vol lof: "Zij heeft mij in staat gesteld om trainer te zijn"

'Kostic weg bij Juventus; oud-Groninger transfervrij op te pikken'

FC Groningen legt 19-jarig talent vast: "Ik ben ontzettend blij"

Erwin van de Looi tekent als trainer in de Keuken Kampioen Divisie

'Eerste bod van FC Groningen op Go Ahead-verdediger afgeslagen'

FC Groningen gestraft door KNVB: uitwedstrijd zonder supporters

Virgil van Dijk krijgt kritiek: "We hebben een aanvoerder..."

'FC Groningen kijkt naar Go Ahead-verdediger als vervanger Janse'

'FC Groningen grijpt naast komst van talent van Bayern München'

Oud-trainer FC Groningen weg bij Go Ahead Eagles: "Een vakman"

FC Groningen-aanwinst dolblij: "Het is niet zomaar een club"

Japan niet bang voor Virgil van Dijk: "Daar liggen kansen"

FC Groningen-Speler van het Jaar trots: "Een hele mooie eer"

'FC Groningen in gesprek met transfervrije Sparta-middenvelder'

FC Groningen neemt talentvolle spits over van Go Ahead Eagles

'Marktwaarde FC Groninger Jorg Schreuders bereikt recordhoogte'

'Younes Taha weg bij FC Twente': "Hij gaat miljoenen opleveren"

Summerville genoot van oud-FC Groninger: "Hij was een master"

Van Mosselveld ontkent beweringen van Postema-kamp: "Vervelend"

Doe mee aan het FCGFans.nl WK 2026-spel en win mooie prijzen!

'Hateboer moest het afleggen': "Bondscoach moest bakzeil halen"

FC Groningen onder 21 loopt gehoopte promotie mis na nederlaag

Jans blikt terug: "Er is één enorme uitschieter in mijn carrière"

KNVB wijzigt regels van Eredivisie: "Kan je thuisrecht verliezen"

FC Groningen-aanwinst kijkt vooruit: "Dat is een heel mooi doel"

FC Groningen-aanwinst dolblij: "Het is niet zomaar een club"

FC Groningen-Speler van het Jaar trots: "Een hele mooie eer"

Jans blikt terug: "Er is één enorme uitschieter in mijn carrière"

Ron Jans enorm lyrisch: "Hij werd een icoon bij FC Groningen"

Ron Jans: "Ik hoop ook dat ik daar een beetje symbool voor sta"









