Matusiwa blikt vooruit: ''Van onderschatting is helemaal geen sprake''

FC Groningen wist vorige week nipt te winnen van FC Emmen en speelt morgen thuis tegn FC Twente. Azor Matusiwa blikt vooruit naar morgen en dit seizoen.

“Ik denk dat ik ook heel realistisch ben als ik nu zeg dat wij zeker in de top vijf kunnen eindigen", begint hij bij FC Groningen TV. "Als ik kijk naar ons spel zie ik dat er heel veel kwaliteit in onze ploeg zit. Als wij verdedigend ook nog een aantal dingen goed gaan krijgen, dan gaan wij een heel goed seizoen draaien denk ik."

"We hebben een jong elftal. Je hebt ervaren teams die op een gegeven moment op hun top zitten. Wij kunnen altijd blijven groeien omdat wij jonge talenten hebben en iedere week ontwikkelingen zullen maken”, gaat hij verder.

Matusiwa kan morgen zijn thuisdebuut maken. “Ja spannend. De eerste wedstrijd is altijd spannend, maar nu is het mijn eerste officiële thuiswedstrijd dus dat is ook gewoon spannend. Ik hoop dat het allemaal goed gaat en wij de drie punten hier gaan houden.”

“FC Twente is gewoon een hele grote club, alleen ze hebben een minder jaar gehad twee seizoenen geleden waardoor ze zijn gedegradeerd. Ik vind FC Twente zeker een Eredivisie-waardige club, dus we moeten zeker scherp zijn en gebrandt zijn om die wedstrijd te winnen. Van onderschatting is helemaal geen sprake”, blikt hij vooruit.

Lees meer: