Nijland zag zwak FC Groningen: "Eerste helft geen enkele poging"

Hans Nijland
Hans Nijland Foto: © Orange Pictures

Hans Nijland vond het bijzonder dat de wedstrijd tussen FC Groningen en NAC Breda (0-0) doorging zaterdagavond. De winterse weeromstandigheden zetten een streep door de KKD-speelronde, maar niet door de meeste Eredivisiewedstrijden. 

De omstandigheden in de Euroborg waren los van de kou prima. "Maar onze nationale voetbalbond moet veel meer oog hebben voor de supporters en hun belangen. We hadden nogal wat lege stoeltjes in het stadion. Eigenlijk vind ik dat deze hele speelronde eruit had gemoeten, en dan een moment zoeken om onder betere omstandigheden te voetballen", stelt Nijland bij RTV Noord

De voormalig FC Groningen-directeur vond het een matige wedstrijd van de thuisploeg. "Vanaf moment één was het al slordig, heel veel balverlies, niet doorkomen op de zijkanten… en NAC had zich uitstekend ingesteld op het spel van Groningen", zag hij. "In de eerste helft heb je eigenlijk geen enkele poging of kans van Groningen gezien."

Zet in op Nederland tegen Japan!

Het Nederlands elftal begint zondagavond aan het WK met de poulewedstrijd tegen Japan. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

Lees meer:
0 reacties