Oskar Zawada trots: "FC Groningen is verreweg de grootste club"

Oskar Zawada is trots het shirt van FC Groningen te mogen dragen. De Poolse spits zette vrijdag zijn handtekening onder een driejarig contract in de Euroborg. 

Zawada gaat de geschiedenisboeken in als eerste Pool bij FC Groningen. "Ik wist het niet, maar dat maakt deze stap nog specialer voor mij", reageert hij in gesprek met de clubkanalen. "FC Groningen is een grote club met een mooie historie en geweldige supporters. Supporters voor wie ik wil strijden. Ik zal er alles aan doen om FC Groningen in mijn thuisland een nog bekendere club te laten worden en wil mezelf in Polen op de kaart zetten."

De 29-jarige aanvaller hoefde niet lang na te denken over zijn transfer naar de Trots van het Noorden. "Er was meer interesse van andere clubs uit Nederland, maar FC Groningen is verreweg de grootste club. Ik ben ontzettend blij om in Euroborg te gaan spelen. Deel uitmaken van de Trots van het Noorden is iets wat ik de komende jaren wil ervaren en meemaken, ik kijk daar enorm naar uit.”

Zet in op Nederland tegen Japan!

Het Nederlands elftal begint zondagavond aan het WK met de poulewedstrijd tegen Japan. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

Lees meer:
0 reacties