Rente blij: "We moeten niet de polonaise gaan lopen, maar..."

Marco Rente (FC Groningen) na zijn goal tegen FC Utrecht
Marco Rente (FC Groningen) na zijn goal tegen FC Utrecht Foto: © Pro Shots

FC Groningen won zondagmiddag met 1-0 op bezoek bij FC Utrecht. Marco Rente kroonde zich uiteindelijk tot matchwinner. De 28-jarige verdediger kopte in de 70e minuut raak in De Galgenwaard.

Rente was blij met de zege. "We hebben een hele goede en stabiele, volwassen wedstrijd gespeeld. We hebben het FC Utrecht heel moeilijk gemaakt en daarom moesten ze veel lange ballen spelen, we hebben ook goed verdedigd vandaag", zei hij na afloop bij ESPN. De goal van Rente leek in eerste instantie niet door te gaan vanwege buitenspel, maar de VAR concludeerde dat er geen sprake was van buitenspel.

"Ik dacht: het is op het randje, want ik moet eerder reageren dan hij", zei Rente. "In de Onder-19 was ik spits bij FC Siegen. Toen ik hoger ging spelen, ging ik een stapje terug. We moeten niet de polonaise gaan lopen, maar we weten dat we goed zijn begonnen en dit willen we vasthouden."

Zet in op Nederland tegen Japan!

Het Nederlands elftal begint zondagavond aan het WK met de poulewedstrijd tegen Japan. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

Lees meer:
0 reacties