Rente over toekomst bij FC Groningen: "Ik heb nog niets gehoord"

Marco Rente
Marco Rente Foto: © BSR Agency

Marco Rente speelde zondagmiddag tegen Heracles zijn honderdste wedstrijd voor FC Groningen. De toekomst van de aanvoerder, die nog een contract heeft tot de zomer van 2027, is echter onzeker. "Ik heb nog niet gehoord van de club wat ze met mij willen."

Afgelopen zomer was er interesse van MLS-club Los Angeles FC voor Rente. Hij stond zelf wel open voor een overstap naar de Verenigde Staten, maar FC Groningen hield hem destijds in de Eredivisie. "Ja, natuurlijk wilde ik die kant wel op", zegt Rente tegen het Dagblad van het Noorden

"Het was niet zo dat ik per se weg wilde uit Groningen, maar dat avontuur zou natuurlijk wel heel mooi zijn geweest, dat zal iedereen vast begrijpen." Hoe het nu verder moet, is voor Rente nog onduidelijk. Hoopt hij deze zomer alsnog op een transfer naar Los Angeles? "Ik heb één ding geleerd in het voetbal en dat is dat je geen plannen moet maken of ergens op moet hopen."

"Ik denk daar dus ook helemaal niet aan." Tot slot gaf de verdediger aan nog geen duidelijkheid te hebben gekregen van de clubleiding over zijn toekomst. "Ik geloof dat ik niet de eerste ben van wie je hoort dat er nog geen gesprekken hebben plaatsgevonden." 

"Of ik dat vreemd vind? Ik denk maar zo: zij doen dit werk al een poosje. Ze hebben er vast een goede reden voor. Zij zien dit als beste optie en dat moet ik accepteren. En verder… tja, ehm, dat is het. Punt", aldus Rente. 

Zet in op Nederland tegen Japan!

Het Nederlands elftal begint zondagavond aan het WK met de poulewedstrijd tegen Japan. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

Lees meer:
0 reacties