Ron Jans kritisch over FC Groningen-duel: "Maar twee dagen rust"

Ron Jans
Ron Jans Foto: © BSR Agency

FC Utrecht boekte woensdagavond een knappe zege op bezoek bij nummer drie NEC (1-3). Trainer Ron Jans was opgelucht dat de Domstedelingen eindelijk weer eens een zege boekten, maar keek ook kritisch vooruit naar het komende duel met FC Groningen.

"Ik heb de laatste weken heel weinig gelezen en dat is me uitstekend bevallen", zegt Jans bij Sportnieuws.nl. "Nee, de opluchting is écht groot. Het moest echt niet lang meer duren. We hebben zoveel dingen geprobeerd, maar hebben nu écht niets nieuws gedaan. Alleen, we scoren nu die eerste goal en vervolgens de tweede. Dat bracht de overtuiging terug."

Volgens Jans lieten zijn spelers zich op het veld van hun beste kant zien. "Dan zie je ook de spelers naar elkaar toe, elkaar coachen, oppeppen, complimenteren. Dat is mooi, dat is met hart en ziel", aldus Jans, die na het duel werd toegezongen door het uitvak. 

Één overwinning en AZ ligt nog maar zes punten voor. "Ja", lacht Jans. "Dit geeft vertrouwen, maar eerst maar eens goed slapen, eten en rustig trainen. Zaterdag wacht Groningen alweer. Die wedstrijd had gewoon zondag gespeeld moeten worden, want dit wordt enorm zwaar voor ons. We hebben maar twee dagen rust en dan hebben we alweer een verre uitwedstrijd."

Zet in op Nederland tegen Japan!

Het Nederlands elftal begint zondagavond aan het WK met de poulewedstrijd tegen Japan. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

Lees meer:
0 reacties