Ronald Koeman sneert opnieuw: "Eén Volendammer mee is niet erg"

Bondscoach Ronald Koeman met zijn technische staf
Bondscoach Ronald Koeman met zijn technische staf Foto: © Pro Shots

Er is al genoeg gezegd en geschreven over de relatie tussen Ronald Koeman en Joey Veerman. Of beter gezegd: het ontbreken daarvan. Veerman was het afgelopen seizoen één van de betere spelers in de Eredivisie, maar de voormalig FC Groninger en huidig bondscoach nam hem niet eens op in de voorselectie voor het WK.

Bij Radio 538 kreeg Koeman aanvankelijk de vraag wat de rol van zijn broer Erwin is in de technische staf bij Oranje. "Wat Erwin precies doet? Hij is onderdeel van de staf en primair analyseert hij de tegenstanders", legt Koeman uit. "Dat verwoord hij en hij zoekt beelden uit die hij voorlegt aan de spelers. Dat is zijn primaire werk, maar hij assisteert ook bij trainingen en doet oefeningen." 

"De verantwoordelijkheid van de training is voor Wim Jonk en daar assisteer ik ook in. Als we met groepen in een bepaalde training werken, dan doen we dat ook met Erwin en met Ruud van Nistelrooij", gaat hij verder. "En Patrick Lodewijks is er voor de keepers. We doen alles samen. Ik ben ook niet zo van: 'hij is de eerste en hij is de tweede assistent'. Ik werk als geheel met de staf."

"Gaat er toch nog een Volendammer mee", merkt presentator Edwin Evers op. Hiermee doelt hij natuurlijk op Jonk, die als assistent mee gaat naar het WK. Die andere Volendammer waar Evers op hint, is natuurlijk Joey Veerman. Hij zou mede vanwege zijn karakter niet zijn opgeroepen door Koeman en de bondscoach kan het toch niet laten opnieuw een kleine sneer uit te delen als antwoord op de opmerking van Evers. "Ja. Eén Volendammer is niet erg", zegt hij. "Waarvan akte", besluit Evers lachend.

Doe mee aan het WK-spel van FCGFans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van FCGFans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties