Schreuder na verlies bij FC Groningen: "Waren veel te slordig"

Dick Schreuder was na de nederlaag van N.E.C. tegen FC Groningen (2-1) bijzonder kritisch op zijn ploeg. De trainer van de Nijmegenaren zag zijn elftal volgens hem veel te slordig spelen, zo vertelde hij tegenover Forza NEC.
Volgens Schreuder speelde spanning geen rol bij zijn ploeg. "Nee, dat is geen spanning. Iedereen praat over spanning, maar volgens mij is dat er niet, omdat je het beste seizoen in de historie van de club draait en je in de top staat. Je hebt meer spanning als je om degradatie speelt."
De oefenmeester ergerde zich vooral aan het balverlies van zijn team. "Ik denk dat wij in balbezit veel te slordig waren. Pak bijvoorbeeld de eerste goal: Nejasmic verspeelt met één keer raken de bal zomaar in het midden, terwijl wij gewoon balbezit hebben en twintig seconden later is het rust." Vervolgens profiteerde Marco Rente namens Groningen optimaal van de fout.
Door de nederlaag is N.E.C. gezakt naar de vierde plaats in de Eredivisie, terwijl FC Twente de derde plek heeft overgenomen. Met nog één duel te gaan houdt de club uit Nijmegen echter zicht op een derde plaats. "Dat hebben we constant in eigen hand en dat is het mooie van dit seizoen. Daarin vind ik dat we het goed doen en daarvoor wil ik alle credits aan de ploeg geven. Voor ons is het nu de taak om neutraal te blijven", aldus Schreuder.
"We moeten niet vergeten: wij zijn NEC en we doen het heel erg goed", vervolgde hij. "Daar moeten we het bij houden en goed nadenken over wat we daarmee willen. En ik bedoel dat precies zoals ik het zeg: wij zijn NEC, wij zijn geen Champions League. We hebben daar nooit gestaan en nooit gespeeld."
Zet in op Nederland tegen Japan!
Het Nederlands elftal begint zondagavond aan het WK met de poulewedstrijd tegen Japan. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

"Ik zou niet voor Oranje willen spelen, het racisme zit zó diep"

'Begeerde Thom van Bergen ziet waarde stijgen naar hoogste punt'

FC Groningen-aanwinst kijkt vooruit: "Dat is een heel mooi doel"

Noa Vahle steunt oud-FC Groninger: "Negeer die kritiek lekker"

'Dies Janse staat voor mogelijke miljoenentransfer naar België'

FC Groningen-talent ambitieus: "Stap zetten richting eerste elftal"

Jans vol lof: "Zij heeft mij in staat gesteld om trainer te zijn"

'Kostic weg bij Juventus; oud-Groninger transfervrij op te pikken'

FC Groningen legt 19-jarig talent vast: "Ik ben ontzettend blij"

Erwin van de Looi tekent als trainer in de Keuken Kampioen Divisie

'Eerste bod van FC Groningen op Go Ahead-verdediger afgeslagen'

FC Groningen gestraft door KNVB: uitwedstrijd zonder supporters

Virgil van Dijk krijgt kritiek: "We hebben een aanvoerder..."

'FC Groningen kijkt naar Go Ahead-verdediger als vervanger Janse'

'FC Groningen grijpt naast komst van talent van Bayern München'

Oud-trainer FC Groningen weg bij Go Ahead Eagles: "Een vakman"

FC Groningen-aanwinst dolblij: "Het is niet zomaar een club"

Japan niet bang voor Virgil van Dijk: "Daar liggen kansen"

FC Groningen-Speler van het Jaar trots: "Een hele mooie eer"

'FC Groningen in gesprek met transfervrije Sparta-middenvelder'

FC Groningen neemt talentvolle spits over van Go Ahead Eagles

'Marktwaarde FC Groninger Jorg Schreuders bereikt recordhoogte'

'Younes Taha weg bij FC Twente': "Hij gaat miljoenen opleveren"

Summerville genoot van oud-FC Groninger: "Hij was een master"

Van Mosselveld ontkent beweringen van Postema-kamp: "Vervelend"

Doe mee aan het FCGFans.nl WK 2026-spel en win mooie prijzen!

'Hateboer moest het afleggen': "Bondscoach moest bakzeil halen"

FC Groningen onder 21 loopt gehoopte promotie mis na nederlaag

Jans blikt terug: "Er is één enorme uitschieter in mijn carrière"

KNVB wijzigt regels van Eredivisie: "Kan je thuisrecht verliezen"

FC Groningen-aanwinst kijkt vooruit: "Dat is een heel mooi doel"

FC Groningen-aanwinst dolblij: "Het is niet zomaar een club"

FC Groningen-Speler van het Jaar trots: "Een hele mooie eer"

Jans blikt terug: "Er is één enorme uitschieter in mijn carrière"

Ron Jans enorm lyrisch: "Hij werd een icoon bij FC Groningen"

Ron Jans: "Ik hoop ook dat ik daar een beetje symbool voor sta"









