'Supporters FC Groningen gaan niet naar bekerduel: "Boycotten!"

FC Groningen-fans in de Euroborg
FC Groningen-fans in de Euroborg Foto: © Pro Shots

Supportersgroepering Noordtribune Groningen roept fans van FC Groningen op om niet af te reizen naar het bekerduel tegen Sparta Rotterdam, dat gepland staat voor maandag 30 oktober. Aanleiding voor deze oproep is het verplichte buscombi-beleid dat de Rotterdamse club opnieuw hanteert voor uitsupporters.

Op Instagram uit Noordtribune stevige kritiek op de gang van zaken. "In Rotterdam blijft men vasthouden aan het zelf gevormde en volstrekt belachelijke eigen handelingskader. Vorig jaar was dat niet anders. Toen besloten we Sparta een handje te helpen en schonken we ruim 200 leesbrillen. Klaarblijkelijk was dat niet genoeg om het échte handelingskader nog eens goed door te lezen."

De supportersgroep spreekt zich fel uit tegen de beperkingen die FC Groningen-fans worden opgelegd. "Het gevolg: honderden FC-supporters mogen ook dit jaar weer op een doordeweekse avond verplicht met de bus naar Rotterdam. Volstrekt krankzinnig."

Als reactie hierop heeft Noordtribune besloten het duel te boycotten en doet het een oproep aan medesupporters om hetzelfde te doen:
"Dit heeft ons doen besluiten om niet af te reizen naar Rotterdam en de wedstrijd te boycotten. We rekenen op begrip en vragen iedereen zich hierbij aan te sluiten."

Zet in op Nederland tegen Japan!

Het Nederlands elftal begint zondagavond aan het WK met de poulewedstrijd tegen Japan. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

Lees meer:
0 reacties