Supportersvereniging reageert op besluit: ''Diep triest''

Vanmiddag werd bekend dat morgenavond vak F leeg moet blijven als gevolg van het afsteken van vuurwerk in april in de wedstrijd tegen Ajax. Door dit besluit kunnen 235 supporters niet bij de wedstrijd aanwezig zijn.

"We hebben helaas te horen gekregen dat de rechtbank al onze vorderingen heeft afgewezen", vertelt SV-voorzitter John de Jonge op hun website. "Wij vinden het diep triest dat zo veel bewezen onschuldige mensen gestraft kunnen worden door de clubs zelf, die deze straffen overigens zelf bedacht hebben. Het spijt ons voor de 235 hondstrouwe supporters van FC Groningen dat het ons niet gelukt is om hun recht te krijgen."

Een toelichting op het besluit zal later pas gegeven worden.

FC Groningen speelt morgenavond om 18:30 uur tegen FC Twente.

Lees meer: