Thijs Oosting blij met transfer: "Ik voel me hier op mijn plek"

Thijs Oosting tegen FC Groningen
Thijs Oosting tegen FC Groningen Foto: © BSR Agency

Thijs Oosting is blij met zijn transfer naar PEC Zwolle. De middenvelder ruilt FC Groningen na dit seizoen definitief in voor de Blauwvingers. 

Oosting kwam bij FC Groningen niet helemaal lekker uit de verf, dus werd hij vorige zomer op huurbasis naar PEC Zwolle gestuurd. Daar waren ze dit seizoen erg te spreken over de middenvelder, dus wordt de koopoptie in het huurcontract gelicht.

De 26-jarige uit Emmen is erg blij met de overstap. "Ik voel me op mijn plek bij PEC Zwolle en het is fijn dat de club ook het vertrouwen in mij heeft uitgesproken", reageert hij op de clubsite van de Zwollenaren. "Dit seizoen heb ik met goals en assists, maar zeker ook met mijn inzet geprobeerd van waarde te zijn voor het team. Maar ik ben ook kritisch op mezelf en wil de lat komend seizoen hoger leggen."

Oosting ligt nu tot medio 2029 vast bij PEC Zwolle. "Ik kijk nu dan ook al uit naar het nieuwe seizoen, maar eerst willen we zondag goed afsluiten tegen Feyenoord", besluit hij. 

Doe mee aan het WK-spel van FCGFans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van FCGFans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties