Vaessen woedend na 'verbanning' FC Groningen-fans: "Schandalig"

Etienne Vaessen
Etienne Vaessen Foto: © BSR Agency

Etienne Vaessen is woedend over het besluit om FC Groningen-supporters donderdag niet toe te laten bij het play-offduel met Ajax. De doelman van de Groningers uitte zijn frustratie via Instagram, waar hij hard uithaalt naar de lokale autoriteiten.

"Schandalig!", reageert Vaessen onder een bericht van FC Groningen. In zijn Instagram Stories gaat hij verder: "Wat een grap! Moeten wij ook maar thuisblijven? De groeten." FC Groningen zelf noemt het besluit van de autoriteiten 'onaanvaardbaar'. De club laat op de eigen website weten het competitiebestuur betaald voetbal te hebben ingeschakeld en zich te beraden op vervolgstappen.

FC Groningen plaatste zich zondag voor de play-offs door met 1-2 te winnen bij Heracles Almelo. De ploeg van trainer Dick Lukkien eindigde als negende en mag daardoor alsnog strijden om Europees voetbal, mede doordat AZ de beker won en als zevende eindigde. In de halve finale wacht Ajax, waarna in de finale FC Utrecht of SC Heerenveen de tegenstander zal zijn.

Doe mee aan het WK-spel van FCGFans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van FCGFans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties