Valente na zomerse transfer: "Heb niet voor niks de keuze gemaakt"

Luciano Valente
Luciano Valente Foto: © Pro Shots

Luciano Valente heeft vrijdagavond officieel afscheid genomen van FC Groningen. De middenvelder vertrok deze zomer naar Feyenoord voor 6,75 miljoen euro, een bedrag dat door bonussen verder kan oplopen.

In Rotterdam voelt Valente zich inmiddels helemaal op zijn plek. De 21-jarige middenvelder is vastberaden zich te bewijzen in de strijd om een basisplaats, zo laat hij weten tegenover ESPN. "Met mij gaat het heel goed. Ik heb het enorm naar mijn zin bij Feyenoord. De jongens hebben me goed opgevangen. Ik lig lekker in de groep. Kwaliteit daar kan ik me gelijk bij aansluiten. Mijn minuten heb ik gemaakt en dat smaakt naar meer."

De positieve geluiden rondom zijn ontwikkeling zijn niet onopgemerkt gebleven. Zelfs clubicoon Willem van Hanegem sprak de hoop uit dat Valente tegen Sparta een basisplaats krijgt. Voor de middenvelder zelf is dat een extra motivatie. "Dat is heel bijzonder. Ik heb niet voor niks de keuze gemaakt om naar Feyenoord te gaan. Het vertrouwen heb ik dat ik het niveau aankan en me kan onderscheiden. Daar ben ik stap voor stap mee bezig. Er moet natuurlijk nog veel beter en daar heb ik alle vertrouwen in dat het gaat lukken."

Doe mee aan het WK-spel van FCGFans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van FCGFans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties