Valente reageert op applaus FC Groningen: "Kippenvel, super mooi"

Luciano Valente bedankt het publiek
Luciano Valente bedankt het publiek Foto: © BSR Agency

Voor Luciano Valente was het een bijzondere middag. In het shirt van Feyenoord keerde hij voor even terug in 'zijn' Groningen. De middenvelder genoot enorm van de waardering vanuit het Groningse publiek. 

"Bijzonder om hier te zijn", klinkt hij bij Voetbal International. "Normaal ben ik helemaal niet nerveus voor een wedstrijd, vandaag had ik voor het eerst zenuwen. Het voelt raar om hier aan de andere kant te spelen, en het was een moeilijke wedstrijd. Persoonlijk, en voor het team. Het zijn drie belangrijke punten, ik denk niet dat heel veel clubs die hier gaan halen. Groningen heeft het goed voor elkaar."

Trainer Robin van Persie was kritisch op Valente na zijn matige invalbeurt in Braga. "Tegen je oude club wil je natuurlijk wat laten zien, maar de trainer zei ook dat ik de dingen simpel moest houden. In de tweede helft maakte ik een paar keer verkeerde keuzes aan de bal, maar dat kan gebeuren", aldus Valente. 

Valente kreeg bij zijn wissel vlak voor tijd een daverend applaus in Euroborg, en dat waardeerde het kind van de club. "Kippenvel. Dat is supermooi. Ik waardeer het erg, Groningen heeft altijd een plekje in mijn hart", is Valente lovend over zijn oude club.

Wie er met zijn shirt naar huis ging? "Ik heb bij de materiaalman vijftien shirts aangevraagd. En ik wil ze andersom ook, dus ik ga zo ook met vijftien Groningen-shirts naar huis."

Doe mee aan het WK-spel van FCGFans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van FCGFans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties