Van Bergen geopperd voor Engelse club: "Kan een grote aanwinst worden"

Thom van Bergen viert zijn goal in Zwolle
Thom van Bergen viert zijn goal in Zwolle Foto: © BSR Agency

Thom van Bergen is bezig aan een goed seizoen bij FC Groningen. De spits wordt door het Engelse The 72 zelfs genoemd als interessante optie voor Birmingham City. 

Van Bergen staat na 33 competitiewedstrijden op negen goals en vijf assists voor FC Groningen. Zondag na de laatste thuiswedstrijd van het seizoen werd de aanvallers zelfs beloond met de prijs voor Speler van het Jaar bij de club. 

De prestaties van Van Bergen zijn niet onopgemerkt gebleven in het buitenland. The 72 oppert het jeugdproduct van de Trots van het Noorden zelfs voor Birmingham City. De nummer tien van het Championship dreigt komende zomer spits Marvin Ducksch en Kyogo Furuhashi te verliezen en moet in dat geval op zoek naar een nieuwe aanvalsleider.

Het Engelse medium ziet in Van Bergen, net als in Tawanda Maswanhise (Motherwell) en Eliezer Mayenda (Sunderland), een interessante optie. "Hij is een veelzijdige en hardwerkende aanvaller en met wat ontwikkeling in zijn afwerking zou hij een grote aanwinst kunnen worden voor Birmingham City", zo klinkt het.

Voor zover bekend is er nog geen sprake van daadwerkelijke interesse van Birmingham City in Van Bergen. De aanvaller ligt nog tot medio 2028 vast bij FC Groningen.

Zet in op Nederland tegen Japan!

Het Nederlands elftal begint zondagavond aan het WK met de poulewedstrijd tegen Japan. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

Lees meer:
0 reacties