Van der Werff: "Ben een basisspeler, maar onbetwist ben ik niet"

David van der Werff
David van der Werff Foto: © BSR Agency

De 21-jarige David van der Werff maakte vorig seizoen zijn debuut bij FC Groningen, maar pas dit seizoen beleeft hij zijn doorbraak. Hij verloor nog zijn plekje bij de eerste elf na de teleurstellende seizoensopener tegen AZ, maar na drie duels als invaller heroverde hij zijn basisplaats. 

Een onbetwiste basisspeler wil Van der Werff zich desondanks nog niet noemen. "Ik ben een basisspeler, maar onbetwist ben ik niet. Dat kan ik zijn als ik belangrijker wordt voor het team. Ik maak nu een doelpunt, maar in de vorige zes wedstrijden was ik niet betrokken bij goals. Daarin moet ik dominanter worden. Het rendement moet omhoog", klinkt hij in het Dagblad van het Noorden

Toch voelt hij dat hij op de goede weg is. Hij weet dat hij moet blijven presteren om basisspeler te blijven. "Het is voor de trainer lastig om keuzes te maken. We hebben meerdere goede spelers en daar hoor ik zelf ook bij."

Doe mee aan het WK-spel van FCGFans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van FCGFans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties