Van Mosselveld geniet van FC Groningen-fans: "Mag benoemd worden"

Frank van Mosselveld
Frank van Mosselveld Foto: © Pro Shots

FC Groningen-supporters pakten afgelopen weekend uit voor het thuisduel met FC Volendam. Twintig jaar geleden werd er afscheid genomen van Stadion Oosterpark en daarom werd er een corteo gehouden van het oude stadion naar de Euroborg. Daarnaast begonnen het treffen met FC Volendam met een fraaie sfeeractie.

"De week stond bij ons in het teken van het Oosterpark", begint FC Groningen-directeur Frank van Mosselveld in de podcast De Bestuurskamer. "Het is natuurlijk twintig jaar geleden dat we daar weg zijn gegaan. Daarom was er een corteo voor de wedstrijd. Daar verliep alles goed, dat mag ook wel eens benoemd worden. Het gebeurde allemaal in nauw overleg met de politie en gemeente."

Van Mosselveld gaat vervolgens in op de rol van een directeur als duidelijk wordt dat dergelijke initiatieven genomen worden. "Het was al vrij snel duidelijk dat het rond deze wedstrijd zou gaan gebeuren, gezien het eren van het Oosterpark. Dat was een heel logische reden. Een corteo gebeurt natuurlijk in de openbare ruimte. Dat vergt, ook omdat het op een zaterdagmiddag gebeurde, behoorlijk wat overleg."

"Daar spelen wij een bemiddelende rol in, zeker onze SLO'er (Supporters Liaison Officer, red.) Henk Niemeijer", vervolgt Van Mosselveld. "Hij is tussen supporters en de gemeente de verbinding en zorgt voor de juiste route en de voorbereidingen. En dat is het fijn dat het gaat zoals het gaat. Weliswaar met heel veel vuurwerk, maar dat werd op de openbare weg gedoogd. En alles was gelukkig op voor ze het stadion in kwamen."

Zet in op Nederland tegen Japan!

Het Nederlands elftal begint zondagavond aan het WK met de poulewedstrijd tegen Japan. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

Lees meer:
0 reacties