Van Mosselveld geniet van FC Groningen-fans: "Mag benoemd worden"

FC Groningen-supporters pakten afgelopen weekend uit voor het thuisduel met FC Volendam. Twintig jaar geleden werd er afscheid genomen van Stadion Oosterpark en daarom werd er een corteo gehouden van het oude stadion naar de Euroborg. Daarnaast begonnen het treffen met FC Volendam met een fraaie sfeeractie.
"De week stond bij ons in het teken van het Oosterpark", begint FC Groningen-directeur Frank van Mosselveld in de podcast De Bestuurskamer. "Het is natuurlijk twintig jaar geleden dat we daar weg zijn gegaan. Daarom was er een corteo voor de wedstrijd. Daar verliep alles goed, dat mag ook wel eens benoemd worden. Het gebeurde allemaal in nauw overleg met de politie en gemeente."
Van Mosselveld gaat vervolgens in op de rol van een directeur als duidelijk wordt dat dergelijke initiatieven genomen worden. "Het was al vrij snel duidelijk dat het rond deze wedstrijd zou gaan gebeuren, gezien het eren van het Oosterpark. Dat was een heel logische reden. Een corteo gebeurt natuurlijk in de openbare ruimte. Dat vergt, ook omdat het op een zaterdagmiddag gebeurde, behoorlijk wat overleg."
"Daar spelen wij een bemiddelende rol in, zeker onze SLO'er (Supporters Liaison Officer, red.) Henk Niemeijer", vervolgt Van Mosselveld. "Hij is tussen supporters en de gemeente de verbinding en zorgt voor de juiste route en de voorbereidingen. En dat is het fijn dat het gaat zoals het gaat. Weliswaar met heel veel vuurwerk, maar dat werd op de openbare weg gedoogd. En alles was gelukkig op voor ze het stadion in kwamen."
Zet in op Nederland tegen Japan!
Het Nederlands elftal begint zondagavond aan het WK met de poulewedstrijd tegen Japan. Zet € 10 in op de wedstrijd en krijg € 50 aan Free Bets bij BetMGM! (Bonus 24+)

"Ik zou niet voor Oranje willen spelen, het racisme zit zó diep"

'Begeerde Thom van Bergen ziet waarde stijgen naar hoogste punt'

FC Groningen-aanwinst kijkt vooruit: "Dat is een heel mooi doel"

Noa Vahle steunt oud-FC Groninger: "Negeer die kritiek lekker"

'Dies Janse staat voor mogelijke miljoenentransfer naar België'

FC Groningen-talent ambitieus: "Stap zetten richting eerste elftal"

Jans vol lof: "Zij heeft mij in staat gesteld om trainer te zijn"

'Kostic weg bij Juventus; oud-Groninger transfervrij op te pikken'

FC Groningen legt 19-jarig talent vast: "Ik ben ontzettend blij"

Erwin van de Looi tekent als trainer in de Keuken Kampioen Divisie

'Eerste bod van FC Groningen op Go Ahead-verdediger afgeslagen'

FC Groningen gestraft door KNVB: uitwedstrijd zonder supporters

Virgil van Dijk krijgt kritiek: "We hebben een aanvoerder..."

'FC Groningen kijkt naar Go Ahead-verdediger als vervanger Janse'

'FC Groningen grijpt naast komst van talent van Bayern München'

Oud-trainer FC Groningen weg bij Go Ahead Eagles: "Een vakman"

FC Groningen-aanwinst dolblij: "Het is niet zomaar een club"

Japan niet bang voor Virgil van Dijk: "Daar liggen kansen"

FC Groningen-Speler van het Jaar trots: "Een hele mooie eer"

'FC Groningen in gesprek met transfervrije Sparta-middenvelder'

FC Groningen neemt talentvolle spits over van Go Ahead Eagles

'Marktwaarde FC Groninger Jorg Schreuders bereikt recordhoogte'

'Younes Taha weg bij FC Twente': "Hij gaat miljoenen opleveren"

Summerville genoot van oud-FC Groninger: "Hij was een master"

Van Mosselveld ontkent beweringen van Postema-kamp: "Vervelend"

Doe mee aan het FCGFans.nl WK 2026-spel en win mooie prijzen!

'Hateboer moest het afleggen': "Bondscoach moest bakzeil halen"

FC Groningen onder 21 loopt gehoopte promotie mis na nederlaag

Jans blikt terug: "Er is één enorme uitschieter in mijn carrière"

KNVB wijzigt regels van Eredivisie: "Kan je thuisrecht verliezen"

FC Groningen-aanwinst kijkt vooruit: "Dat is een heel mooi doel"

FC Groningen-aanwinst dolblij: "Het is niet zomaar een club"

FC Groningen-Speler van het Jaar trots: "Een hele mooie eer"

Jans blikt terug: "Er is één enorme uitschieter in mijn carrière"

Ron Jans enorm lyrisch: "Hij werd een icoon bij FC Groningen"

Ron Jans: "Ik hoop ook dat ik daar een beetje symbool voor sta"











