Virgil van Dijk pakt bijzonder record: "Ik ben hartstikke trots"

Virgil van Dijk
Virgil van Dijk Foto: © BSR Agency

Virgil van Dijk stond maandagavond trots voor de camera bij NOS. De voormalig verdediger van FC Groninger pakte tegen Litouwen (4-0) een bijzonder record. 

Van Dijk droeg voor de 72e keer de aanvoerdersband bij Oranje en is daarmee Frank de Boer voorbij. "Ik ben hartstikke trots dat ik het record nu heb, maar ik ben nog trotser om deze groep jongens te leiden voor zo’n lange tijd", laat de verdediger weten. "Toen ik een kleine jongen was, had ik dit nooit durven dromen."

Het was sowieso een mooie avond: het Nederlands elftal plaatste zich definitief voor het WK. "Ik heb er heel veel zin in. Ik hoop dat we veel Nederlandse fans naar Amerika kunnen krijgen. Ik heb er alle vertrouwen in. Op een eindtoernooi kan van alles gebeuren, hopelijk voor ons in positieve zin. Hopelijk kwalificeert Suriname zich ook."

Doe mee aan het WK-spel van FCGFans!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van FCGFans op Scorito!

Lees meer:
0 reacties