Voorzitter Supportersvereniging: ''Ik ga niet op de tribune zitten''

FC Groningen zal zaterdag vak F leeg moeten laten in het duel met FC Twente waardoor ruim 200 supporters de wedstrijd niet bij kunnen wonen.

"Het feit dat je als grote groep onschuldige supporters het bokje bent. Want als je altijd een los kaartje koopt, mag je wel gewoon naar binnen. Het zit 'm gewoon in die onrechtvaardigheid, die niet uit te leggen is", vertelt voorzitter van Supportersvereniging FC Groningen Jan de Jonge aan RTV Noord.

Seizoenkaarthouders die normaal in vak F zitten zouden een los kaartje kunnen kopen, met alle gevolgen van dien. "Maar de club heeft fans die worden geïdentificeerd gedreigd met een stadionverbod. En dat zal vast een forse zijn. Daar adviseer ik mensen dan ook niet in. Dat moet ieder voor zich maar bepalen", vervolgt hij.

Zelf blijft John de Jonge in ieder geval thuis. "Op persoonlijke titel. Ik ben solidair met de getroffen supporters. Misschien dat ik een bardienstje ga draaien, maar ik ga in ieder geval niet op de tribune zitten. Dat kan ik voor mijn gevoel niet maken", besluit hij.

Lees meer: